Haruna Honcoop je česko-japonská filmařka a filmová producentka. Po absolvování čínských studií na Univerzitě Karlově se zapsala na Filmovou a televizní fakultu Akademie múzických umění v Praze (FAMU), kde v současnosti působí jako doktorandka. Jako filmová režisérka debutovala experimentálním filmovým esejem Built to Last – Relics of Communist-Era Architecture (2017), oceněném festivalovou cenou Archfilm Lund. Její krátký film True or False (2016) získal cenu na festivalu This Human World ve Vídni. Její dokumentární film Olympic Halftime, který pojednává o architektuře a urbanismu olympijských měst v Pekingu, Tokiu, Paříži a Aténách, měl premiéru na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů Ji.hlava v roce 2023. Její nejnovější projekt, hraný dokument Annexions vyprávějící příběh anexí z německé, francouzské a české perspektivy měl premiéru na festivalu Kamera Oko v Ostravě v listopadu 2023. V současné době pracuje na novém dokumentárním projektu s názvem Ostrov svobody (2026).
Haruna spolupracovala na mnoha mezinárodních filmových produkcích, reklamách a dalších zakázkových dílech.